Propozice klubového závodu 2022 – 2023
Truck Cup
Škoda 130RS Cup
Pořadatel:
Automodelářský klub SRC BRNO p.s.
Místo konání:
Autodráha SRC Brno, MORAVIA Mariánské údolí, SRC Zlín, nebo DDM Vítkov-Klokočov
Termíny Závodů:
27. 9., 5. 10., 8. 11., 6. 12., 24. 1., 14. 2., 14. 3., 18. 4., 9. 5., 13. 6.
Závody jsou plánovány na úterý se startem od 18.00.
Trénink od cca 16.00.
Startovné:
50,- Kč.
Truck Cup je seriál klubových závodů dráhových modelů Trucků v měřítku 1:32 specifikovaný těmito propozicemi.
Technická specifikace modelu:
Všeobecné:
Model v měřítku 1:32, opatřený níže specifikovanými karoseriemi, koly z pružného materiálu a jedním vodítkem o max. délce 25 mm.
Karoserie:
MMercedes Benz, Tatra, Buggyra a Caterpillar od firmy JK (USA), karoserie musí být provedena maximálně realisticky nejlépe dle závodní verze, včetně
reklam „sponzorů“, interiér musí být vybaven trojrozměrnou, barevně upravenou figurkou řidiče v příslušném měřítku, včetně sedačky a volantu. Na karoserii
musí být minimálně 10 obtisků „sponzorů“ a 2 startovní čísla. Karoserie musí zakrývat celý podvozek včetně zadních kol a vodítka. Při pohledu shora musí být neprůhledná.
Podvozek:
Jsou povoleny libovolně upravené podvozky CS-BP nebo libovolně upravené podvozky určené pro kat. PR/24. Taktéž je možno použít i upravený podvozek „N“ nebo Honda.
Motor:
Libovolný třídy 16D/C (Parma, Proslot, Trinity). Motory D/C jsou totožné a liší se pouze kotvou, která musí být strojně vinutá, sériově vyráběná,
označena štítkem 16D, 16C, popř. 16D/C. Je povoleno pouze zkrátit osu, vyvážit kotvu a přesoustružit kolektor. Je zakázáno upravovat průměr její hřídele.
Vzájemná kombinace dílů různých typů a výrobců je povolena.
Kola:
Všechna kola se musí dotýkat dráhy. Na zadních kolech uprostřed po obvodě musí být min. drážka 1x1 mm a v předních kolech musí být ozdobné poklice.
- přední kola (musí být černá a válcového profilu) | minimální průměr 23 mm |
| minimální šířka 10 mm |
- zadní kola (musí být oranžová od Kamila Klapky) | minimální průměr 23 mm |
| maximální šířka 20 mm |
Rozměry:
- maximální šířka přední nápravy | 80mm |
- maximální šířka zadní nápravy | 83mm |
- maximální celková šířka modelu (podvozku) bez karoserie | 81mm |
- maximální výška spodní hrany zadní části karoserie (za zadními koly) | 9mm |
- minimální výška v místě kabiny | 70mm |
- minimální světlost pod motorem, převodem a držákem vodítka | 1mm |
- minimální světlost pod ostatními částmi podvozku | 3mm |
- minimální rozvor náprav | 105mm |
Systém závodu a soutěžní pravidla:
Přejímka:
Od 17,45 do 18,00, Po přejímce budou modely umístěny do uzavřeného depa.
Závod:
Na modelu není dovoleno v přestávkách cokoliv měnit a není dovoleno ani započít či dokončit již započatou výměnu dílů! Veškeré opravy, tj.
např: - výměny motorů, kol, převodů, kartáčů je možno provádět pouze v jízdním čase!
Kvalifikace:
Laptimer na 1 minutu. Do finále postupuje nejlepších 12-16 závodníků s nejlepším časem. Rychlejší alternativou rozjížděk je losování pořadí.
Finále:
Podle rozpisu používaného pro závody na ploché dráze. Startuje vždy 12 - 16 závodníků. Závod se jezdí na čtyřech vnitřních drahách. Každý finalista
absolvuje 5 jízd na 12 kol. Za první místo ve finálové jízdě získává závodník 3 body, další pak 2, 1 a 0. Vítězem závodu se stává závodník s nejvyšším
počtem bodů, při rovnosti bodů na kterémkoli místě rozhoduje větší počet prvních míst, nelze-li rozhodnout, rozhoduje pořadí z kvalifikace. V případě,
že se závodu zúčastní méně, než 11 závodníků budou účastníci rozdělení dle počtu a průběžného pořadí do skupin, kde každý pojede 6x3min (popř.4x3, 8x3min.).
První jízda startuje ze startovní čáry, další jízdy pak z místa kde modely předchozí jízdu dokončily. Po poslední jízdě se k dosaženému počtu kol připočítají
ujeté díly dráhy. Vítězem závodu se stane závodník s největším počtem kol a dílů dráhy.
Nasazování:
Každý závodník je povinen po dojetí osobně zajistit nasazování další skupině.
Bodování:
Ve všech závodech se boduje od 1. do 10. místa (15 - 12 - 10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1b.) Závodníci umístění na dalších místech budou hodnoceni následným
bodovým systémem od 11. místa 0,95 bodu - 12. místo 0,90 a každé další místo vždy o 0,05 bodu méně. Pokud se závodu nezúčastní alespoň 8 závodníků dané kategorie,
závod se nezapočte do celkového hodnocení. Vítězem se stává závodník s největším počtem bodů. Do celkového hodnocení se započítává osm nejlepších výsledků. Při
rovnosti rozhoduje lepší umístění, popřípadě vyšší počet lepších umístění.
Ceny:
Pro závěrečné hodnocení zajistí ze startovného pořadatel.
Vítězové předchozích ročníků:
| 2005 - Michal Radkovič |
| 2006 - Petr Wittgruber, Jaroslav Švanda |
| 2007 - Jaroslav Švanda |
| 2019 - Rostislav Sedlařík |
| 2020 - Jaroslav Švanda |
| 2021 - Covid-19 |
| 2022 - Jaroslav Švanda |
Škoda 130 RS Cup je seriál klubových závodů dráhových modelů v měřítku 1:24 specifikovaný propozicemi seriálu Š 130 RS a těmito propozicemi.
Technická specifikace modelu:
Všeobecné:
Model v měřítku 1:24, opatřený koly z pružného materiálu a jedním vodítkem.
Karoserie:
Lexanové od výrobce BPA - 0,10 inch (tzv. starý typ)
V karoserii je zakázáno dělat otvory, prořezy, výřezy (větrací a nasávací otvory, okna a podobně).
Karoserie musí být vybavena 3D pilotem a detaily (zrcátka, výfuk, stěrač) a musí být opatřena třemi startovními čísly.
Zbarvení karoserie může být libovolné, ale reálné, v duchu závodních vozů! Barva karoserie nesmí v žádném místě prosvítat (samozřejmě kromě prosklení).
Maximální šířka karoserie v nejširším místě 76 mm.
Podvozek:
Libovolný.
Motor:
JK Hawk Retro, JK Hawk 7 pouze s kluznými ložisky, bez jakýchkoliv úprav
Kola:
- přední kola | světlost mezi měřící deskou a koly max. 0,6 mm |
| minimální průměr 22 mm |
| minimální šířka 6 mm |
- zadní kola | minimální průměr 22 mm |
| maximální šířka 12 mm |
Převod:
64 pitch, 48 zubů, pastorek 9 nebo10 zubů
Rozměry:
Maximální šířka modelu přes kola 73mm.
Světlost:
1,4 mm v celé délce pod modelem, 0,8 mm pod převodem a motorem
Systém závodu a soutěžní pravidla:
Přejímka:
Od 17,45 do 18,00, Po přejímce budou modely umístěny do uzavřeného depa.
Startovní listina:
Pro první závod se sestaví podle pořadí předchozího ročníku, v dalších závodech podle průběžného pořadí.
Závod:
Na modelu není dovoleno v přestávkách cokoliv měnit a není dovoleno ani započít či dokončit již započatou výměnu dílů! Veškeré opravy, tj. např: -
výměny motorů, kol, převodů, kartáčů je možno provádět pouze v jízdním čase!
Start jízd:
První jízda startuje ze startovní čáry. Další jízdy z místa kde modely ukončily předchozí jízdu. Po poslední jízdě se připisují metry popř. díly dráhy.
Přestávky:
Přestávky mezi jízdami jsou 2 minuty. O případném prodloužení, nebo i zkrácení přestávky může rozhodnout výhradně hlavní rozhodčí. Během přestávky
musí model zůstat na daném úseku dráhy, kde dokončil jízdu, nebo na jeho místě musí být „označení“ se jménem závodníka. Přestávky lze využít na označení
modelů, výměnu ovladačů, čištění vodičů a běžnou údržbu modelu.
Finále
4 x 3, 6 x 2, 8 x 2 min., vítězem závodu se stává závodník s nejvyšším počtem kol a metrů (dílů) dráhy. V případě rovnosti získávají oba stejné pořadí.
Nasazování:
Každý závodník je povinen po dojetí osobně zajistit nasazování další skupině.
Bodování:
Ve všech závodech se boduje od 1. do 10. místa (15 - 12 - 10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1b.) Závodníci umístění na dalších místech budou hodnoceni následným
bodovým systémem od 11. místa 0,95 bodu - 12. místo 0,90 a každé další místo vždy o 0,05 bodu méně. Pokud se závodu nezúčastní alespoň 8 závodníků dané kategorie,
závod se nezapočte do celkového hodnocení. Vítězem se stává závodník s největším počtem bodů. Do celkového hodnocení se započítává osm nejlepších výsledků. Při
rovnosti rozhoduje lepší umístění, popřípadě vyšší počet lepších umístění.
Ceny:
Zajistí dle finančních možností pořadatel.
Vítězové předchozích ročníků:
| 2020 - Jaroslav Švanda, Lukáš Prchal |
| 2021 - Covid-19 |
| 2022 - Lukáš Prchal |
|